Suyun şırıl şırıl inadına aktığı, geride bir yaşam efekti gibi uzayıp gittiği sahneden, yerde kanlar içerisinde kalmış ve hayat belirtisi …

Suyun şırıl şırıl inadına aktığı, geride bir yaşam efekti gibi uzayıp gittiği sahneden, yerde kanlar içerisinde kalmış ve hayat belirtisi kalmamış köpeğin (Çakır) tüylerinden başlasaydı film, Kaan Müjdeci kurguyu bu noktadan işletseydi, hiç şüphesiz bütünlük bozulmaz, geri dönüşlerle yapı yeniden başarıyla kurulabilirdi.Eğer bir sanat eserinde kurgusal sağlamlık varsa ve bu sağlamlık senaryonun özüyle tutarlılık taşıyorsa, ondan alınacak her parça, fragmantal yükleniciliğe sahiptir ve bu gestaltyen yapı, izleyiciyi de sonuna kadar özgür bırakır. Cesaretle, yakın plan ve sinematografik atraksiyonlara dalmaksızın, aktörleri hay...
(yazının devamı için aşağıya tıklayın)


Kaynak: http://www.zaman.com.tr/omer-erdem/sivas-_2257625.html
Zaman » Ömer Erdem "Sivas…" Köşe Yazısı

Zaman - Ömer Erdem Son Köşe Yazıları