Geçen yazımızda bir güzelin gölgesi, aslını çok az yansıtabildiği halde gölgeye nasıl da aşık olduğumuzdan bahsetmiştik. Bir Cemîl-i Mutlak ki, …

Geçen yazımızda bir güzelin gölgesi, aslını çok az yansıtabildiği halde gölgeye nasıl da aşık olduğumuzdan bahsetmiştik.

Bir Cemîl-i Mutlak ki, hadisin tabiriyle “yetmiş bin hicap arkasında” 1 olduğu halde, O’ndaki güzelliğin kâinata düşen gölgesi bizi mest etmektedir. O’nu saklayan bu hicaplar nelerdir? Niçin konulmuştur? Bu hicapları kaldırmak mümkün müdür? 

Süleyman Çelebi’nin:

“Ref olup (kaldırılıp) ol şaha yetmiş bin hicap (perde)

Nur-u tevhid açtı vechinden nikap (peçe)

Âşikâre gördü Rabbü’l-İzzeti

Âhirette öyle görür ümmeti.”

mısraları ne demektir?

Evve


Kaynak: https://www.yeniasya.com.tr//abdurrahman-aydin/perdelerin-ardindaki-sonsuz-guzellik-cemal-i-ilahi-2_504698
Yeni Asya » Abdurrahman Aydın "Perdelerin ardındaki sonsuz güzellik: Cemâl-i İlâhî – 2" Köşe Yazısı

Yeni Asya - Abdurrahman Aydın Son Köşe Yazıları